torsdag den 23. januar 2014

Maling

 
I efteråret begyndte jeg til maling hos en meget dygtig polsk underviser.
Hun underviser også på akademiet.
Det foregår i hendes 1 værelses lejlighed, øverst i en ældre , men renoveret bygning.
Når sporvognen køre forbi, kan man mærke at hele bygningen ryster, selvom man er på 6. sal...
men sjovt at se, hvor meget man kan få ud af så lidt plads.
I øjeblikket er vi kun 3, en polsk dame som er fransk gift, en japansk dame  og så mig. 
Efter lidt tegning, som absolut ikke er min spids kompetence, har jeg nu malet mit første større værk. Det skulle selvfølgelig være Tico som skulle foreviges.
 
 
 
Det er malet efter et foto, som er taget i Sverige ved en lille elv, hvor vi gjorder pause en gang i 2011, hvor jeg var med Mie og Mette i Tingsryd. Den gang måtte der en pause til, selv om der kun er ca. 3-4 timers kørsel, nu er køreturene på 11-12 timer.
 

 
Nu, hvor jeg ser billederne samtidig, kan jeg godt se, at der er plads til forbedringer, men det er jo netop det man kan som maler, kun at få det med som man ønsker.
Det er malet med akryl og her efter jul er jeg begyndt at male med olie.
Det giver nogen flottere farver, men er meget langsomligt at male med, fordi det tager lang tid at tørrer.
Jeg har valgt at male et traditionelt æble, det er bedre end blomster, for at få fornemmelse af hvad olien gør. Men det må venter med at blive vist frem.
 
Vi har fået vinter. I går var dagtemperaturen -5, i dag er den -9, stille vejr og lyst, så man glemmer ikke de langunderbukser og tykke vanter mere end en gang.   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar